Holowanie zakończone uderzeniem w drzewo
Wczoraj przed 14:00 dyżurny włodawskiej komendy otrzymał zgłoszenie dotyczące uderzenia samochodu w drzewo w Holi w gminie Stary Brus. Niezwłocznie wysłał tam policjantów.
Na miejscu ustalono, że kierujący fiatem 31- latek holował również fiata, za kierownicą którego siedział 21-latek. W holowanym samochodzie nie były włożone kluczyki do stacyjnki i po przejechaniu około 50 do 100 metrów doszło do zablokowania kierownicy, w wyniku czego pojazd holowany po uprzednim zaczepieniu o hak oraz tylny zderzak zjechał do rowu i uderzy w drzewo. Mężczyźni byli trzeźwi. Niestety, w wyniku uderzenia 21-latek z powiatu kraśnickiego doznał obrażeń głowy i nogi. Przybyli na miejsce policjanci przystąpili do udzielenia mu pomocy, jednak uskarżał się na silny ból biodra. Na miejsce wezwano LPR, które zabrało poszkodowanego do szpitala. Funkcjonariusze zatrzymali dówód rejestracyjny rozpitego busa. Na szczęście przewieziony do szpitala 21-latek doznał ogólnych potłuczeń ciała.
Przypominamy!
Pojazd holowany:
1. Musi być kierowany przez osobę mającą uprawnienia do kierowania tym pojazdem, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę kierowania nim.
2. Musi być połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy, a w przypadku holowanego motocykla musi być on połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie.
3. Ma być oznaczony odblaskowym trójkątem ostrzegawczym z tyłu po lewej stronie (nie dotyczy motocykla), lub musi wysyłać żółte sygnały błyskowe (nie mogą to być światła awaryjne). W okresie niedostatecznej widoczności pojazd holowany ma mieć włączone światła pozycyjne.
4. W pojeździe holowanym, w przypadku połączenia sztywnego musi być sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a przy połączeniu giętkim – dwa układy.
Odległość między pojazdami:
- w przypadku połączenia sztywnego maksymalnie 3m
- w przypadku połączenia giętkiego od 4 do 6 m
Połączenie musi być oznakowane naprzemiennie pasami białymi i czerwonymi albo za pomocą chorągiewki czerwonej lub żółtej.
W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowiciej pojazdu holującego.
aspirant sztabowy Kinga Zamojska-Prystupa